איך למנף את וואטסאפ לשיווק העסק שלך

תוכן עניינים

שיווק באמצעות וואטסאפ או סוג של שיווק הודעות מתקדם, המתבצע באמצעות אפליקציית WhatsApp השייכת לחברת Meta. ערוץ זה עוזר למותגים להגיע לקהל עצום, לבנות קשרים חזקים ועמוקים עם קהל הלקוחות שלהם ולהגדיל את המכירות בצורה משמעותית. ניתן לשווק בוואטסאפ באמצעות קבוצות וקהילות ייעודיות לנישה מסוימת, באמצעות הודעות תפוצה שנשלחות אוטומטית כמו ניוזלטרים במייל ובאמצעות צ’אטבוטים מתקדמים שהופכים את חווית הרכישה ומתן השירות עבור הלקוח לנוחים יותר. במאמר נעבור על מינוף העסק שלכם באמצעות שיווק בוואטסאפ.

למה כדאי להשתמש בוואטסאפ לשיווק העסק?

וואטסאפ היא פלטפורמת ההודעות הפופולרית ביותר בעולם. הקהל בפלטפורמה מגיע מעל ל-2 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש. ערוץ השיווק הזה הוא חובה לעסקים שרוצים ליצור קשר אישי וקרוב יותר עם קהלים בנישה שלהם. שיווק בוואטסאפ מאפשר לכם לשמור על קשר קרוב עם הלקוחות ועם לקוחות פוטנציאליים מכיוון שרוב המשתמשים בוואטסאפ בודקים את האפליקציה כל יום כמה פעמים. בנוסף, להודעות בוואטסאפ יש 98% פתיחה, מה שאומר שרוב הגולשים שקיבלו את הודעה, גם קראו אותה.

סיבה נוספת לשווק את העסק שלכם דרך וואטסאפ היא שהלקוחות שלכם פשוט אוהבים את הפלטפורמה הזאת. יש סיבה שאנשים שנמצאים ב-WhatsApp כל היום וזה בעיקר מגיע מטעמי נוחות. חשוב לזכור שאתם חייבים לשווק בוואטסאפ רק לאנשים שבחרו לקבל את השיווק לשם או אישרו לכם זאת מראש. וואטסאפ נחשבת לפלטפורמה של שיחות אישיות ולא כל הקהל ירצה לקבל שם עדכונים ממותגים.

איך להשתמש בוואטסאפ לשיווק העסק שלכם?

1. צרו קבוצות וקהילות ביעילות

יצירה של קבוצות וקהילות על בסיס תחומי עניין משותפים זה דבר שבשגרה באפליקציית וואטסאפ. לדוגמא – אם יש לכם עסק של שיווק ובניית אתרים, תוכלו לפתוח קבוצת וואצאפ שתיתן טיפים לבוני אתרים מתחילים ולמי שמתעניין בתחומים אלו. באמצעות יצירה של קבוצה או קהילה בוואטסאפ, אתם בעצם מרכזים כמה עשרות או מאות חברים בקבוצה שבה הם יכולים לדון ולדבר על הנישה שבה עוסקת הקבוצה. ניהול של קבוצה מצליחה כזאת תעזור לכם למשוך לקוחות חדשים מכיוון שכמנהלי הקבוצה אתם נתפסים כאוטוריטה בתחום הזה.

איך למנף את וואטסאפ לשיווק העסק שלך 1

2. אינטגרציה של WhatsApp לחנויות איקומרס

המערכת של וואטסאפ קלה מאוד לשימוש. הקלה של קהל הלקוחות שלכם בחנות האיקומרס, הפניה שלהם לוואטסאפ ליצירת קשר עם החנות, שיתוף של מוצר שהם אהבו במהירות ישירות מהחנות – כל אלה משפרים את חווית הלקוח שלכם משמעותית. אתם יכולים לבקש מהגולשים שלכם לשתף את המוצרים בוואטסאפ לחבר או לקרוב משפחה, צרכנים נוטים לסמוך יותר על חברים ומשפחה כשמדובר ברכישות באינטרנט. בנוסף, אתם יכולים לספק שירות לקוחות מהיר ואינטואיטיבי באמצעות WhatsApp על ידי שימוש בצ’אט בוט ייעודי או על ידי איש שירות לקוחות מטעמכם.

3. הודעות מובנות המקבלות בברכה לקוחות חדשים

תמיד נחמד לברך לקוח חדש למוצר או השירות שלכם עם הודעת וואטסאפ ראשונית שמברכת אותו על הרכישה או על ההצטרפות לשירות. לוואטסאפ יש אפשרות מובנית של שליחת הודעה מהסוג הזה ללקוחות, אותה ניתן לשלוח אוטומטית ברגע שאתם מקבלים הודעה חדשה או באופן אוטומטי לאחר 14 יום ללא אינטראקציה ביניכם לבין הלקוח. כדי להפעיל אפשרות זו בצעו את השלבים הבאים:

  • פתחו את האפליקציה WhatsApp Business
  • לחצו על הגדרות
  • לאחר מכן לחצו על Business Tools
  • לבסוף, הפעילו את האפשרות Send Greeting Message וכתבו את ההודעה הרצויה
איך למנף את וואטסאפ לשיווק העסק שלך 2

4. יצירת קטלוגים

קטלוג הוא אחד מהאפשרויות המתקדמות שיש בוואטסאפ ביזנס עבור עסקים ובעיקר חנויות איקומרס, שם ניתן ליצור קטלוג של המוצרים שאתם מוכרים בחנות שלכם. בקטלוג המוצרים אתם יכולים להוסיף מספר דברים, כגון:

  • שם המוצר
  • תיאור קצר 
  • מחיר
  • לינק לעמוד מוצר
  • תמונה

לאחר שתבנו קטלוג לחנות שלכם, הלקוחות לא צריכים לפתוח את האתר כדי לראות פרטים על המוצרים שאתם מספקים. גם את הקטלוג הזה הלקוחות יכולים לשתף בין חברים ומשפחה.

5. קבלו פידבק מהלקוחות

כמו שכבר הזכרנו בתחילת המאמר, להודעות וואטסאפ יש אחוז פתיחה מטורף של 98%. לאחר שמכרתם מוצר או שסיפקת שירות ללקוח, תוכלו לבקש ממנו משוב על תהליך הרכישה והמוצר שרכש באמצעות WhatsApp מה שיעזור לכם להגדיל את אמון הלקוח בחברה וגם לשמוע ממקור ראשון האם נוח לבצע רכישות עם העסק שלכם. עקב ריבוי חנויות איקומרס, גולשים באינטרנט לא תמיד בטוחים ברכישות שאתם מבצעים או מביעים אמון כלפי המותג וקבלת פידבק באמצעות פלטפורמה שנגישה להם תעזור להם להבין שיש באמת מי שמקשיב להם.

לסיכום

יש חשיבות גבוהה לשיווק שמתבצע באמצעות וואטסאפ. אמנם יהיו הרבה גולשים שלא יתחברו לקונספט מכיוון שהם מחשיבים את WhatsApp כפלטפורמת התקשרות אישית ופרטים עבורם ולא ירצו לקבל הודעות שיווקיות שם. אבל, הרוף הגורף של הקהל יברך על האפשרות לנהל אינטראקציה עם מותג שהם אוהבים בדרך ידידותית ונחמדה. עברו על חמשת הסעיפים במאמר הזה שיעזרו לכם להפוך את וואטסאפ למכונת שיווק משומנת שמייצרת עבורכם לידים ולקוחות.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן בגוגל, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה את gcp ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

איך למנף את וואטסאפ לשיווק העסק שלך 3
דילוג לתוכן