המדריך השלם לוואטסאפ WhatsApp API 

תוכן עניינים

לצד אפליקציות רבות ושימושיות שמותקנות על המכשירים הניידים של משתמשי הטלפונים הניידיים החכמים בשנים האחרונות, בולטת אפליקציה אחת במיוחד: WhatsApp היא אפליקציית העברת המסרים המיידיים הפופולרית ביותר.

וואטסאפ נמצאת בשימוש נרחב של אנשים פרטיים רבים, והיא מאפשרת ליהנות משלל תכונות מתקדמות, כמו ניהול קבוצות ורשימות תפוצה, קבלת חיווים שונים אודות שליחת המסרים וקבלתם, השתקה של ערוצים מסויים, נעיצת תכתובות חשובות, חיפוש איכותי ועוד ועוד.

ניתן לומר, שוואטסאפ יצרה תרבות שימוש של ממש, ומאחר שהיא, כאמור, מותקנת בהיקפים נרחבים על גבי מכשירים ניידים של משתמשים שונים, ההרגלים השונים המתלווים לשימוש בה באים לידי ביטוי בתפוצה רחבה למדי של משתמשים.

המדריך השלם לוואטסאפ WhatsApp API  1

אל עולם התוכן הזה נכנסה וואטסאפ ביזנס Whatsapp Business – אפליקציה שמיועדת לשימוש של עסקים שמעוניינים להפוך את וואטסאפ לערוץ תקשורת משמעותי מול הלקוחות של העסק.

וואטסאפ ביזנס שיפרה את יכולת ההתקשרות של עסקים עם קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלהם, באמצעות יכולות כמו יצירת מענים אוטומטיים, תיוגים חכמים, יצירת פרופיל לעסק שבו מפורטים השירותים או המוצרים שבית העסק מוכר לקהל לקוחותיו, היכולת לייצר תיעוד סדור של כלל התקשורת מול הלקוח ועוד.

וואטסאפ ביזנס מאפשרת לעסקים להתקשר מול הלקוחות באמצעות אפליקציה מוכרת, שנמצאת בשימוש ובפריסה רחבה, ללא פערים טכנולוגים שצריך לגשר עליהם, ובאופן מאובטח ויציב.

אלא שוואטסאפ ביזנס, למרות התכונות החשובות שהיא מציעה לעסקים שונים, עדיין מוגבלת ביכולת שלה להתאים לסוגי עסקים שונים, ולהשתלבות עם תהליכי העבודה העיקריים המוטמעים בעסק. כדי להצליח ולהתאים את האפליקציה לצרכים שונים שעולים בעסק, כמו ניהול, פיקוח, תיעוד, אוטומציה, בקרת גישה לנתונים, הגנה על פרטיות המשתמשים ועוד – יש צורך בפיתוח פנימי בהתאם לעולם הצרכים של החברה.

כדי לשפר את האופן שבו ארגונים שונים עושים שימוש באפליקציית הוואטסאפ העסקי, מספקת פייסבוק (הבעלים של וואטסאפ אחרי שרכשה אותה ב 2014 תמורת 19 מיליארד דולר) תשתית API לצורך הפעלת שירותים שונים.

במדריך הבא ננסה להסביר מה זו, בעצם, תשתית ה – API של וואטסאפ, מהם היתרונות שהיא מייצרת, אילו דרישות מתקיימות מחברות שמעוניינות להטמיע בעסק פיתוח מבוסס קריאות API לוואטסאפ ועוד. 

רגע לפני שנצלול פנימה אל תשתית ה – API של וואטסאפ, ננסה להבין מהו בכלל API.

מהי תשתית API?

 API הם ראשי התיבות של Application Programming Interface (ובעברית, ממשק תכנות יישומים) – ולמעשה מדובר בתשתית שמאפשרת למי שמורשה בגישה אליה, להפעיל תתי שירותים באמצעות קוד בפיתוח עצמי.

בכל הקשור לתשתית ה – API של וואטסאפ, לא כל מי שמעוניין בכך יכול להתחבר אליה באמצעות כתיבת קוד. יש צורך בקבלת אישור מראש ובהכנת התשתית המתאימה לצורך כך.

האם חשבת להשתמש ב-WhatsApp API לעסק שלך אבל אתה לא בטוח מה זה או איך זה עובד? המדריך הבא ל – WhatsApp Business API יענה על כל השאלות שלך.

במדריך זה נסקור מהו WhatsApp API, כמו גם כיצד ליצור חשבון WhatsApp API, לנהל אנשי קשר ולשלוח הודעות לפי שיטות עבודה מומלצות.

יסודות WhatsApp Business API

WhatsApp API מיועד לחברות בינוניות עד גדולות שרוצות להשתמש ב-WhatsApp בעבור מספר משתמשים. זה מורכב יותר ממוצרי WhatsApp אחרים כגון וואטסאפ עסקי.

פייסבוק מאד סלקטיבית בכל הנוגע לחברות שהיא מאפשרת להן להתחבר ישירות ל-API של וואטסאפ. עסקים המעוניינים להתחבר ל-WhatsApp API מוזמנים להשתמש בשירותי צד שלישי הנקראים ספקי פתרונות עסקיים (BSPs).

ספקי פתרונות עסקיים (BSPs)

WhatsApp מעניקה חשיבות מיוחדת לחברות שהיא מעניקה חיבורי API ישירים. עבור רוב החברות, הדרך היחידה להתחבר ל-WhatsApp API היא באמצעות ספקי פתרונות עסקיים (BSPs).

הניסיון שלך עם WhatsApp API עשוי להשתנות באופן קיצוני בהתאם ל-BSP שלך. כדי לפשט את הדברים, ישנם שני סוגים של WhatsApp BSPs – ספקי SMS ואחרים.

ספקי SMS כמו Twilio ו-Vonage משלבים את WhatsApp API עם ה API שלהם. לכן, זה לוקח יותר זמן ומאמץ מצדם לכלול או לעדכן כל פיצ’ר חדש שוואטסאפ מוציעה וגם תהליך ההרשמה והאישור מולם ארוך יותר.

באשר לקבוצות האחרות שאינן מזדהות כספקיות SMS, סביר להניח שהן משתמשות ב-Proxy APIs הדומה לתשתית של WhatsApp . לכן, קל ומהיר יותר עבורם לאפשר פיצ’רים חדשים של WhatsApp Business API וגם תהליך ההרשמה והאישור מהיר ופשוט יותר.

כעת, בואו נסתכל על הדרכים השונות לארח חשבון WhatsApp API.

אפשרויות אירוח

בעבר, הדרך היחידה לארח WhatsApp API הייתה באמצעות ממשק API מקומי בשרתים של ה-BSP עצמו. משנת 2022, BSPs יציעו Cloud API, כאשר ה-API יתארח ב-Meta (לשעבר פייסבוק). Cloud API זמין כרגע רק בגרסת בטא ל – BSP נבחרים.

עדכון מאי 2022: פייסבוק שיחררה את ה CLOUD API מבטא והוא זמין ופתוח לכולם.

לעסקים שמשתמשים ב-BSP עם גישת Cloud API יהיו כל הפיצ’רים העדכניים ביותר של WhatsApp API. לעומת זאת, אלה המשתמשים בממשקי API מקומיים לא יוכלו לגשת לפיצ’רים חדשים של WhatsApp API עד שה-BSP שלהם יבצע שדרוג תוכנת API באופן ידני.

תמחור

כדי לסכם הכל, עליך להירשם עם BSP כדי לקבל חשבון WhatsApp API. כמתווכים, BSP משלמים ל-WhatsApp כדי להתחבר ל-API שלהם כדי שיוכלו לספק את השירות למשתמשי קצה (אנשים המשתמשים במוצר). BSPs מעבירים את החיובים האלה לעסקים, לפעמים עם עמלה מסוימת על מנת להרוויח.

תחת מודל תמחור המבוסס על הודעות, BSPs רבים גובים מחברות מחיר על בסיס הודעה. אבל החל מה-1 בפברואר 2022, וואטסאפ תעבור למודל תמחור מבוסס שיחה, שבו עסקים מחויבים עבור כל שיחה שמתנהלת. כעת, נסתכל מקרוב על כל רכיבי חשבון WhatsApp API.

WhatsApp Business API: רכיבים

חלק זה מספק סקירה כללית של רכיבי ה-API של WhatsApp, כולל פרופיל עסקי ומספר טלפון.

פרופיל עסקי

פרופיל עסקי של WhatsApp API מספק ללקוחות שלך מידע נוסף על העסק. עסקים יכולים לבצע אופטימיזציה של הפרופילים העסקיים שלהם על ידי עדכון תמונת השער, התיאור, הכתובת, האימייל והאתר שלהם.

לא כמו אפליקציות הודעות אחרות, פרופיל WhatsApp API Business לא יהיה ניתן לחיפוש באפליקציה.

המדריך השלם לוואטסאפ WhatsApp API  2
www.statista.com

בשלב הבא, נבחן כיצד פועל מספר טלפון של WhatsApp API.

מספר טלפון

מספר טלפון צריך להיות משויך לחשבון ה WhatsApp API שלך. בהתאם לספק (BSP) שדרכו התחברת ל API של וואטסאפ, אתה יכול לקנות מספר טלפון או להעביר מספר קיים. זכור, מספר הטלפון הקשור ל-WhatsApp API צריך להיות מסוגל לקבל שיחות או SMS.

אנו ממליצים להשתמש במספר טלפון שאינו בשימוש עבור חשבון וואטסאפ אחר. העברת מספרי טלפון מהאפליקציה ל-API אפשרית, אך לא מומלץ לחזור מה-API לאפליקציה מכיוון שתאבד את פרטי החשבון המשויכים למספר הטלפון.

מספר טלפון נמצא תחת חשבון וואטסאפ עסקי (WABA), המנוהל תחת הפייסבוק ביזנס מנג’ר (Facebook Business Manager), שהוא גם המקום שבו אתה מנהל נכסים אחרים של פייסבוק. כל WABA יכול לכלול עד 25 מספרים, בהתאם לדירוג מספרי הטלפון.

דרגות מספרי הטלפון ומגבלות על שליחת הודעות

דרגת מספר הטלפון של חשבון ה WhatsApp API שלך תקבע את מגבלת ההודעות שלך – מספר אנשי הקשר שחשבון יכול לשלוח עליהם הודעות. ישנם חמש דרגות שמספר טלפון בתוך חשבון וואטסאפ עסקי יכול להגיע אליהן והן:

  • דרגת ניסיון לא מאומתת: שלח הודעות ל-50 אנשי קשר ייחודיים בפרק זמן של 24 שעות וקבל עד 2 מספרים
  • דרגה 1: שלח הודעות לכאלף אנשי קשר ייחודיים בפרק זמן של 24 שעות וקבל עד 25 מספרים
  • דרגה 2: שלח הודעות לכ10 אלף אנשי קשר ייחודיים בפרק זמן של 24 שעות
  • דרגה 3: שלח הודעות ל-100,000 אנשי קשר ייחודיים בפרק זמן של 24 שעות
  • דרגה 4: שלח הודעות לאנשי קשר ייחודיים ללא הגבלה בפרק זמן של 24 שעות

שים לב כי מגבלת העברת ההודעות חלה רק על הודעות ביוזמת העסק הנקראות הודעת תבנית (Message Template), עליהן נדון בפירוט בהמשך. בהתאם ל-BSP, עסקים יתחילו בשכבת הניסיון הלא מאומתת או בשכבה 1 עם רישום מספר הטלפון שלהם.

כדי לשדרג מדרגת הניסון הלא מאומתת לדרגה הבאה, תצטרך לאמת את החשבון העסקי שלך בפייסבוק. באשר לעסקים בשכבות 1, 2 ו-3, הם ישודרגו לשכבה הבאה כשהם יגיעו למגבלת ההודעות של השכבה הנוכחית שלהם, בתנאי שיש להם דירוג טוב וסטטוס לא מסומן(ללא כל הערות שליליות).

דירוג איכות וסטטוס מספר הטלפון

דירוג האיכות וסטטוס של מספר הטלפון מעידים על שביעות רצון הלקוחות מאיכות השיחה עם העסק שלך. אתה יכול למצוא את התובנות האיכותיות האלה במנהל העסקים של פייסבוק.

דירוג האיכות נקבע על ידי שילוב של גורמים. זה כולל את מספר החסימות, תדירות ההודעות היוצאות (כגון התראות או הודעות קידום מכירות) וזמן התגובה. ישנם שלושה דירוגי איכות:

  • גבוה (ירוק)
  • בינוני (צהוב)
  • נמוך (אדום)

כדי להבטיח דירוג טוב, הימנע מחסימת מספר הטלפון שלך בכך שתשלח הודעות באיכות גבוהה בלבד הרלוונטיות לאנשי הקשר שלך. כשהמספר שלך נחסם, דירוג האיכות של מספר הטלפון שלך ירד מגבוה לבינוני או נמוך.

שינוי בדירוג האיכות עשוי להשפיע על סטטוס מספר הטלפון שלך. ישנם חמישה סטטוסים בסך הכל:

  • בהמתנה: הסטטוס לפני השלמת בדיקת מדיניות המסחר
  • לא מקוון: הסטטוס כאשר עסקים נכשלים בבדיקת מדיניות המסחר או מבטלים את חשבון ה – WhatsApp API שלהם
  • מחובר: מצב ברירת המחדל
  • מסומן: המצב כאשר דירוג האיכות מגיע לנמוך. אם הוא ישתפר לבינוני או גבוה תוך 7 ימים, הסטטוס יחזור למחובר. אם לא, WhatsApp תחזיר את הסטטוס שלך ל”מחובר” אך תטיל מגבלת הודעות נמוכה יותר על המספר שלך.
  • מוגבל: הסטטוס שבו עסקים מגיעים למגבלת העברת ההודעות שלהם תוך דירוג איכות גרוע

אתה יכול להירשם לקבלת הודעות כאשר יש שינוי בסטטוס מספר הטלפון שלך ממחובר למסומן ולהיפך, וגם לקבל התראה כאשר ישנה הורדה או העלאה בדירוג ההודעות של המספר שלך.

כעת, לאחר שהבנתם את רכיבי ה API של WhatsApp השונים, בואו נגלה כיצד ניתן להשיג חשבון API של WhatsApp. 

יצירת חשבון WhatsApp API

ישנן שתי דרכים להשיג חשבון API של WhatsApp – או דרך תהליך הרשמה ארוך מול ספק כמו TWILLIO או הרשמה מהירה עם ספק כמו 360dialog Express.

שיטת ההרשמה הארוך כולל תהליך אימות פייסבוק עסקי. לעומת זאת, תהליך הרשמה מהירה 360dialog Express מאפשר לך ליצור חשבון WhatsApp API תוך פחות מ-10 דקות ללא אימות של Facebook Business, מה שמעניק לך גישה מיידית להתחיל להשתמש ב – WhatsApp API ובעלות של 5 דולר בחודש בלבד.

בנוסף לאימות החשבון העסקי שלך בפייסבוק, לעסקים יש גם אפשרות לאמת את חשבון ה-API של WhatsApp. זכור, כל התכונות של WhatsApp Business API זמינות ומוכנות לשימוש גם אם החשבון שלך לא מאומת.

אימות חשבון API של WhatsApp

חשבון WhatsApp API מאומת מוסיף אמינות לעסק שלך והופך למוכר יותר עם שם עסק גלוי בפרופיל. אתה יכול לבקש אימות של WhatsApp API ישירות ב -Facebook Business Manager או דרך הספק (BSP) שנרשמת דרכו.

כדי לאמת את חשבון ה-API שלך, עליך לעמוד בדרישות של WhatsApp. זה כולל שמירה על מדיניות המסחר והעסקים של WhatsApp והיותו עסק ידוע. WhatsApp בדרך כלל מאמת רק מותגים ידועים כמו נייקי וקוקה קולה.

ברגע שיש לך חשבון WhatsApp API, אתה יכול לשלב אותו באחד מהשירותים שמאפשרים לך ליצור בוטים ותהליכים אוטומטיים כדי לשלוח ולקבל הודעות.

העברת הודעות

בחלק זה, נדריך אותך על שני סוגי ההודעות המותרים ב – WhatsApp API – הודעות הפעלה ותבניות הודעות.

הודעות הפעלה

WhatsApp לא מאפשרת לעסקים המשתמשים ב-WhatsApp API לשלוח הודעות בכל זמן שהם רוצים. זאת משום שישנו צורך למנוע דואר זבל ולהבטיח שעסקים עונים להודעות נכנסות במהירות, WhatsApp מטילה מגבלה על העברת הודעות בשם הודעות הפעלה.

הודעות הפעלה מאפשרות לך להשיב להודעות של אנשי קשר בתוך חלון של 24 שעות. ברגע ש 24 השעות עוברות, אינך יכול עוד לשלוח הודעות הפעלה. אין צורך בשום אישור מוקדם לפני שליחת הודעת הפעלה וזאת בתנאי שהיא עומדת במדיניות העסקית של WhatsApp ומדיניות המסחר של WhatsApp.

כעת, כשאתה מבין כיצד פועלות הודעות הפעלה, בוא נעבור על הסוגים השונים של הודעות הפעלה אינטראקטיביות.

WhatsApp API Session Messaging: הודעות הפעלה אינטרקטיביות

בנוסף להודעת ההפעלה הרגילה, אתה יכול לשלוח הודעות הפעלה אינטראקטיביות באמצעות WhatsApp API. עם פורמט ידידותי למשתמש, הודעות הפעלה אינטראקטיביות מציעות ללקוחות דרך פשוטה יותר למצוא ולבחור את מה שהם רוצים מהעסק שלך.

ישנם ארבעה סוגים של הודעות הפעלה אינטראקטיביות. זה כולל הודעות רשימה, לחצני תשובה, מוצר בודד והודעות מרובות מוצרים. הודעות יחיד ומרובות מוצרים נהדרות לשליחת קטלוג ללקוחות.

כדי לשפר עוד יותר את חווית הלקוח הכוללת עם עסקים, WhatsApp הציגה מדיניות חדשה הכוללת אפשרות של שירות לקוחות אנושי בצ’אט.

WhatsApp API Session Messaging: שירות לקוחות אנושי בצ’אט

לקוחות לא אוהבים לשוחח עם בוטים, במיוחד אם יש להם בעיה שצריך לפתור עם שירות לקוחות אנושי. וואטסאפ הכירה סוף סוף בנקודת הכאב הזו והפכה אותה לחובה עבור מסלול שירות לקוחות אנושי של WhatsApp.

כמה שיטות שירות לקוחות אנושי מקובלות כוללות: מסירת סוכן אנושי, מספר טלפון, דוא”ל, טופס תמיכה באינטרנט והנחיות לביקור בחנות. שים לב שערוצים עקיפים כגון מדיה חברתית, דף אינטרנטי של מרכז עזרה או קישור לאפליקציה אינם עומדים בדרישה זו.

ללא מסלול שירות לקוחות אנושי, דירוג האיכות של מספר הטלפון שלך עשוי להפוך לנמוך (אדום) וסטטוס מספר הטלפון שלך יהפוך למסומן. תקבל את האזהרה באמצעות עדכון ממנהל העסקים שלך בפייסבוק ודרך האימייל המחובר לחשבון שלך.

אם זה לא ייפתר תוך 7 ימים, WhatsApp יגביל את מגבלת ההודעות שלך. עסקים ששולחים פחות מ-1,000 הודעות בשבוע לא יראו השפעה מיידית. אבל כדי להגדיל את מגבלת ההודעות בעתיד, תצטרך לפתור בעיה זו תחילה.

זה כל מה שאתה צריך לדעת על הודעות הפעלה. כעת, בואו נגלה כיצד פועלת העברת הודעות תבנית.

WhatsApp API for Business: הודעות תבנית

לאחר 24 שעות מההודעה הנכנסת האחרונה של איש הקשר, עסקים רשאים להשיב רק באמצעות תבניות הודעה. תבניות הודעה הן הודעות מאושרות מראש המשמשות לפתיחה מחדש של חלון הודעות של 24 שעות או על מנת להתחיל שיחה חדשה.

בנוסף לתבניות ההודעה הסטנדרטיות, WhatsApp API תומך גם במולטימדיה ובתבניות הודעות אינטראקטיביות. דוגמאות שונות הן: תמיכה בתמונות, סרטונים או מסמכי PDF, צירוף כפתורי קריאה לפעולה או תשובה מהירה.

ישנן שתי שיטות עיקריות ליצור תבנית הודעת WhatsApp – מהממשק של הספק שדרכו נרשמת (BSP) או דרך המערכת שדרכה אתם עובדים מול ה API (לדוגמה קומבקוס או respond.io). זכור, WhatsApp עשויה לדחות תבניות הודעות שנשלחו מסיבות שונות.

בעבר, עסקים לא הורשו לשלוח תבניות הודעה עם תוכן שאינו עסקי. עם זאת, WhatsApp אפשרה תבניות הודעה ללא תוכן עסקי ברחבי העולם מאז ספטמבר 2021. 

עם זאת, עליך להימנע משליחת תבניות הודעה בתדירות גבוהה מדי או שלקוחות עלולים לסמן אותן כדואר זבל. זה יכול להשפיע על דירוג האיכות והסטטוס של התבנית שלך.

WhatsApp API Template Messaging: דירוג וסטטוס איכות תבנית הודעה

אין להתבלבל עם דירוג האיכות של מספרי טלפון, דירוג האיכות של תבנית הודעה מראה כיצד תבניות הודעה התקבלו על ידי הלקוחות שלך ב 24 השעות האחרונות. אתה יכול לראות את דירוג האיכות והסטטוס של התבנית שלך במנהל העסקים של Facebook.

לדירוג האיכות של תבנית ההודעה יש שלושה מצבי איכות:

  • גבוה (ירוק)
  • בינוני (צהוב)
  • נמוך (אדום)

ירידה בדירוג האיכות של תבנית הודעה יכולה להשפיע על מצבה. ישנם חמישה סטטוסים עבור תבניות הודעה:

  • בהמתנה: כאשר עסק מגיש לראשונה תבנית שטרם אושרה
  • אושרה: כאשר תבנית ההודעה מאושרת
  • נדחה: כאשר תבנית הודעה נדחתה
  • מסומן: כאשר דירוג האיכות מגיע למצב נמוך
  • מושבת: כאשר תבנית הודעה נכנסת למצב מסומן ודירוג האיכות שלה אינו משתפר תוך 7 ימים, הסטטוס שלה יעבור למצב מושבת. אינך יכול לשלוח או לערוך תבנית הודעה מושבתת.

כאשר סטטוס התבנית שלך משתנה למסומן או מושבת, תקבל הודעת דוא”ל. כדי למנוע השבתת תבנית ההודעה שלך, ודא שאתה שולח תבניות הודעה רק ללקוחות שהצטרפו.

תבניות הודעה של WhatsApp API: הסכמה

כדי לשמור על איכות חווית הלקוח, WhatsApp דורש ממעסקים לקבל אישורים מלקוחות לפני תחילת צ’אט עם תבניות הודעה.

ניתן לקבל הסכמה גם בוואטסאפ וגם מחוצה לה. חשבו על תגובה קולית אינטראקטיבית (IVR), טפסי אתר, מודעות WhatsApp, קישורי WhatsApp, קודי WhatsApp QR או דרך שרשורי WhatsApp (הודעות ביוזמת הלקוח).

כדי שאנשי קשר יצטרפו, עליהם תחילה לראות את הערך שבכך. עדיף לבקש הצטרפות בזמן ובמקום הנכון. לדוגמה, קבל את האישור שלהם כדי לקבל עדכונים חדשים כשהם נרשמים לחשבון בפלטפורמה שלך. עכשיו כשאתה יודע איך עובדת ההצטרפות, בואו נדבר על ניהול אנשי קשר.

תבניות הודעה של WhatsApp API: ניהול אנשי קשר

בחלק זה, נדון בהיבטים השונים של ניהול אנשי קשר ב – WhatsApp API. זה כולל אימות וייבוא של אנשי קשר ל-WhatsApp CRM, כמו גם ניהול זהויות של אנשי קשר באמצעות הודעות הזדהות של משתמש.

אימות וייבוא של אנשי קשר

לפני שאתה מייבא אנשי קשר, תצטרך לוודא אם לאנשי הקשר שלך יש מספר WhatsApp חוקי. אימות אנשי הקשר חשוב כי שליחת הודעות למספרי וואטסאפ שלא קיימים תורידו את דירוג האיכות שלך.

זה מה שצריך להיזהר ממנו: WhatsApp תאסור על משתמשי חשבון API שמאמתים יותר מדי מספרי טלפון מבלי לשלוח להם הודעות. סביר להניח שהדבר ימנע מספאמרים של דואר זבל בפלטפורמה.

אנשי הקשר אינם מאוחסנים ב-WhatsApp API. לאחר אימות אנשי הקשר שלך, תוכל לייבא אותם ל- WhatsApp CRM.

לפעמים, מספר הטלפון של איש קשר עשוי להתחלף. עסקים לא יהיו מודעים לשינוי הבעלות על מספרים, אלא אם כן יבחרו לקבל הודעות זהות משתמש.

הודעות זהות משתמש 

הודעות זהות משתמש מבטיחות שעסקים מתקשרים עם איש הקשר הנכון. עם הסכמה להתראות אלו, עסקים יקבלו התראות כאשר הם מקבלים הודעות ממספר שנרשם מחדש תחת משתמש אחר.

אם עסקים מאשרים את הרישום מחדש, הם לא יכולים לשלוח הודעות למספרים אלה. זה מגן הן על עסקים והן על לקוחות מפני דליפת מידע רגיש דרךWhatsApp . בנוסף, הודעות זהות משתמש מונעות מעסקים לסמן כדואר זבל פן ישלחו הודעות למישהו שלא הצטרף לקבלת הודעות מהעסק שלך.

הגעת עד הסוף! כעת, לאחר שלמדת את כל מה שאתה צריך לדעת עלWhatsApp API , יישם את הידע החדש שלך וקח את העסק שלך לשלב הבא עם WhatsApp API.

היתרונות שמציע השימוש בתשתית API של WhatsApp

כאמור, עסקים שמנהלים חלק גדול מן התקשורת שלהם עם קהל הלקוחות באמצעות שירות וואטסאפ יכולים לשדרג את יכולות הניהול שלהם תוך שימוש בתשתית ה – API של השירות.

כפי שצויין קודם לכן, השימוש בתשתית הזאת כפוף לאישור ולהרשמה מוקדמת, אולם הוא יכול לייעל את תהליך העבודה של העסק בצורה משמעותית, ולכן בוחרים עסקים רבים להשקיע את המשאבים הנדרשים לצורך יצירת החיבור הזה.

הנה כמה מן היתרונות המרכזיים שניתן לייצר לעסק באמצעות שימוש בתשתית ה – API:

יתרון מספר 1: יצירת שליטה מלאה על התהליך העסקי

וואטסאפ היא, כידוע, אמצעי התקשורת פופולרי מול הלקוח, שמאפשר לנהל מולו שיח באופן שוטף, אולם חשוב יהיה להבין כי תהליך ההתקשרות והמכירה של הלקוח לא מתחיל ונגמר בשימוש בשירות הזה. הטמעת שימוש ב – WhatsApp API מאפשרת לבית העסק לחבר את התקשורת מול הלקוח לתהליכים העסקיים של החברה.

כך למשל, אם חברה מעוניינת לספק מענה איכותי ללקוחות באמצעות שירות וואטסאפ ביזנס שפעיל לאורך כל שעות היממה, ולעשות זאת באמצעות נציגים שעובדים במשמרות – הרי שחיבור לתשתית ה – API יאפשר לארגון לפתח מעין מעטפת ניהולית, שבה יתועד שם הנציג שביצע את ההתקשרות מול הלקוח, וזאת לצורך בירורים אפשריים עתידיים.

כמו כן, ניתן לחבר את וואטסאפ למערכות ה – CRM של החברה, לשמור תיעוד משיחות שונות שקיימו נציגים עם לקוחות, לאפשר מענים אוטומטיים, לשלב שימוש בבוטים על מנת לספק את המענה הראשוני ללקוח בצורה מהירה ולאסוף לידים לצורך המשך טיפול ועוד.

החברה יכולה לפתח גם יכולות ניתוח שפה מתקדמות באופן פנימי בארגון, מה שיאפשר לה לספק מענה אוטומטי עד לנקודה מסוימת, ולהתאים את המענים של החברה לצרכים של המשתמש שפנה אליה.

יתרון מספר 2: תיעוד

החיבור לתשתית ה – API של וואטסאפ יכול להתבצע גם לצורך שמירת לוג מפורט אודות התכתובת מול הלקוחות, ולאפשר חיפוש מתקדם לאחר מכן, שיאפשר חילוץ תובנות עסקיות מן ההתכתבויות האלו. בצורה כזו, יכולה החברה לעשות שימוש בערוץ הוואטסאפ, בין היתר, על מנת לנהל סקרים, להבין מה מפריע לקהל הלקוחות שלה, לנסות ולהבין עד כמה משתמשים מרוצים מן השירות שהחברה מספקת ועוד.

ליצירת תיעוד הולם לתכתובת מול הלקוחות יש, כמובן, יתרונות נוספים, כמו היכולת לתחקר תקלות, למנוע נטישת לקוחות, לייצר ראיות לבית משפט במקרה של תביעות, ולנסות להטמיע תהליכים שונים בעסק לשיפור השירות שמסופק לקהל הלקוחות.

יתרון מספר 3: חיבור לביזנס

עסקים יכולים להטמיע שירותים שונים בהתנהלות מול הלקוחות באמצעות תשתית ה – API של WhatsApp, בין היתר כדי לחבר את וואטסאפ לביזנס עצמו. עסקים יכולים להחליט שניהול ההסכמות של הלקוח לקבלת שירותים שונים יתבצע בוואטסאפ, ושהפעלה או הצטרפות לשירותים שונים, ולרשימות תפוצה נוספות יתבצעו גם הם על גבי תשתית זו. החברה יכולה לעשות שימוש בתשתית ה – WhatsApp API על מנת לעצב ולתג את ההודעות השונות שהיא שולחת, ולכלול בהן מוטיבים שונים כמו לוגו, וצבעים של הברנד, על מנת לשוות לתכתובת מראה מקצועי ורשמי.

יתרון מספר 4: ניהול הרשאות

בלא מעט חברות, בטח ובטח כאשר מדובר בחברות גדולות, נושא ניהול הרשאות לביצוע פעילות הינו נושא קריטי, ואמור לסייע לחברה לשמור על עצמה מפני מעילות או הונאות. כך למשל, יכולה חברה להגדיר סמכויות שונות לעובדים בדרגים שונים, ולבצע תהליכי בקרה על העובדים האלו באמצעות מנהלים בדרגי ביניים.

החיבור לתשתית ה – API של וואטסאפ ביזנס מספק לחברה את האפשרות לנהל מאחורי הקלעים לוגיקה שלמה של  הרשאות וסמכויות, ולשלב תהליכי בקרה שונים על הפעילות השוטפת של החברה. למשל, באמצעות פיתוח פנימי, יכולה החברה להחליט שהיא מציגה למנהלים תכתובות אקראיות לצורך ביצוע בקרה לשיפור השירות.

כאשר מדובר בחברות גדולות, נושא מניעת ההתכחשות של העובדים לביצוע פעולות מסוימות הוא קריטי לחברה על מנת לשמר את היכולת שלה לתחקר אירועים שונים. כמו כן, ככל שהדברים נוגעים להגנת הפרטיות, חברות מחוייבות לנקוט באמצעי זהירות סבירים על מנת להוכיח שעשתה את מה שנדרש ממנה על מנת להגן על המידע של הלקוחות והעובדים.

זאת הסיבה, שרבים מן העסקים בוחרים לשלב נהלי עבודה סדורים, אשר מפרטים את השימושים המותרים במידע, תוך שילוב בקרות טכנולוגיות באמצעות חיבור לתשתית ה – API של וואטסאפ.

יתרון מספר 5: שילוב אוטומציה בעסק

אמנם לא הזכרנו זאת עד עכשיו, אבל אין ספק שהמניע העיקרי להתחבר לתשתית WhatsApp API הוא יצירת אוטומציה בעסק. חייבתם את הלקוח? אולי תירצו לשלוח לו חשבונית באמצעות וואטסאפ? קבעתם פגישה עם הלקוח? שליחת תזכורת ללקוח יום לפני מועד הפגישה תוכל להבטיח שהוא לא ישכח אתכם. הסתיים הטיפול בבקשת הלקוח? ניתן לשלוח לו את כלל המסמכים עליהם הוא חתום באמצעות הודעה אוטומטית.

שילוב אוטומציה בעסק היא תורה שלמה שארגונים רבים מנסים להטמיע כדי לייעל את תהליכי העבודה בעסק, להפוך אותם לזריזים ויעילים ולספק לבית העסק את האפשרות לצמצם במשאבי כוח אדם יקרים.

יתרון מספר 6: מניעת טעויות

באמצעות התחברות של העסק לתשתית ה – API של וואטסאפ, תוכלו לוודא שנשמרים סטנדרטים גבוהים, ולהימנע מטעויות מביכות. בסופו של יום, חשוב לזכור כי כולנו, בני האדם, שוגים לפעמים. לכולנו יש ימים טובים וימים טובים פחות, וברגע אחד של חוסר ריכוז, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו שולחים הצעת מחיר חתומה ללקוח הלא נכון, פוגעים בפרטיות של לקוח אחר, שולחים הודעה עם שגיאת כתיב מביכה שמעיבה על המקצועיות שלנו, ועוד.

החיבור לתשתית ה – API של וואטסאפ הוא מתודה שמאפשרת להימנע מטעויות באופן שוטף, או לכל הפחות לצמצם אותן ולגדר את הסיכון שנובע מהן.

יתרון מספר 7: התאמה אישית לצרכי העסק

עוד יתרון משמעותי שתשתית ה – API של WhatsApp מספקת לבעלי עסקים וחברות הוא ביצוע התאמות אישיות לצרכים של בית העסק. במה דברים אמורים? אם, למשל, מעוניין בית העסק לשלב בסיום כל התכתבות עם הלקוח הודעת סיום קצרה עם קישור לאתר החברה – חיבור ל – API של וואטסאפ יוכל לאפשר יישום כזה. אם, לחלופין, מעוניין בית העסק לדגום את ההתכתבויות בוואטסאפ ולנטר מקומות בהם הופסקה השיחה ביוזמת הלקוח לאחר שהתבקש לתת מענה לפניית נציג, יוכל בית העסק לפתח ממשק ייעודי לצורך כך במערכות החברה הפנימיות, תוך קריאה ל – APIs הרלוונטיים.

יתרון מספר 8: חיסכון בזמן

מדוע כדאי לעסקים לפתח בעצמם ממשקים שיכילו קריאות ל – APIs של WhatsApp Business? ובכן, אחת הסיבות היותר נפוצות לעשות זאת היא פשוט לחסוך בזמן יקר. לכל עסק קיימים הצרכים הייעודיים לו, הוא משתמש במערכות ייעודיות שהוטמעו בחברה, ובתהליכי עבודה וניהול שהתקבעו בעסק. שימוש ב – WhatsApp API כחלק ממשק העבודה השוטף של החברה מספק לעסק את האפשרות לחולל דוחות ביצוע מרכזיים, לאתר מקומות בהם לא הושלם הטיפול בלקוח, לנטר אזורים בהם שביעות רצון הלקוחות ירדה בחודשים האחרונים, ולרכז את כלל המידע הזה לכדי דשבורד ניהולי שיאפר קבלת החלטות מושכלות לטיפול בפערים.

לא מן הנמנע, שרבות מן הפעולות האלו היו גוזלות זמן רב יותר, ללא ממשקים טכנולוגיים שמאפשרים ניתוח קצר ויעיל של התכנים המצויים בתשתית הוואטסאפ.

יתרון מספר 9: יצירת מענה אחיד ומקצועי

לא מעט פעמים, חוות חברות גדולות שונות פערים באיכות מתן המענה ללקוחות שונים, באזורים שונים בארץ או בעולם. הסיבה לכך, הרבה פעמים, היא העדר שימוש בתשתית תוכן אחידה ליצירת מענה הולם ללקוח. כאשר חלק מנציגי השירות מתחילים לאלתר, ולא עושים שימוש בטקסטים שהוגדרו, הדבר עלול להשפיע על איכות המענה שניתן ללקוח.

כאן יכול להפוך השימוש בתשתית ה – API של וואטסאפ לעזר רב עבור החברה. באמצעות הגדרת הודעות אוטומטיות, אשר נשלחות בהתאם לטריגרים מסוימים שאופיינו, פותחו ונבדקו בחברה, ניתן לייצר מענה מקצועי ואחיד ללקוח. כך, לקוחות שונים שפונים מאזורים שונים בארץ או בעולם, יכולים ליהנות מאחידות במענה, ממדיניות ברורה של החברה, ובית העסק מבחינתו, מפחית את הסיכון ליצירת חוסר עקביות ואחידות בין התכנים השונים.  

יתרון מספר 10: ניהול היסטוריה

יתרון חשוב נוסף של וואטסאפ API מתבטא ביכולת לנהל מאגר היסטורי של התכתבויות, למשל באמצעות העברת צילומי מסך או תכנים של ההתכתבויות האלו לבסיס נתונים שמנוהל בחברה. לצד היכולת לחזור להתכתבות מסויימת בעת הצורך, למשל בעקבות תלונה של לקוח או פניה של רשות אכיפת חוק, ניהול בסיס נתונים שכזה יכול לאפשר תחקור מעמיק של מגמות שונות, צרכים חדשים שעולים מקהל הלקוחות, הזדמנויות שכדאי לחברה יהיה לשקול, סיכונים שונים שמאיימים על המשך הפעילות השוטפת של החברה ועוד.

במקרה הזה, WhatsApp API הוא כלי שיוכל לסייע לכם לחלץ את המידע הדרוש ולשכפלו לבסיס נתונים שיאפשר ביצוע שליפות מורכבות של מידע בהמשך.

פתרונות אפורים להתחברות ל API של וואטסאפ

חשוב לדעת שיש המון שירותים שמאפשרים התחברות ל API של וואטסאפ אבל אלו לא כלים רשמיים שלא עובדים ישירות על ה API של וואטסאפ אלא דרך “קיצורי דרך” ממגוון סוגים ובגדול הם יכולים לעבוד מעולה ולאורך זמן אבל תמיד קיימת הסכנה של חסימה כי בסופו של דבר, הפתרונות האלה הם פיראטיים.

ספקים מורשים להתחברות לוואטסאפ API

את כל רשימת הספקים המורשים תוכלו למצוא באתר של פייסבוק ולמיין אותם לפי קריטריונים שונים.יש לא מעט ספקים מורשים והרשימה גדלה כל הזמן כי לכולם ברור הכוח שיש בחיבור ל API של וואטסאפ והביקוש של חברות להתחבר אליו גדל בכל יום.

לסיכום

תשתית וואטסאפ API מרחיבה את היכולת של חברות אשר מטמיעות שימוש בשירות העסקי של וואטסאפ – WhatsApp Business בתהליכי העבודה של החברה.

לחיבור לתשתית ה – API של וואטסאפ יתרונות משמעותיים ורבים: היא מאפשרת לחברות לשלב אוטומציה בעסק, לשמר מראה אחיד ומקצועי של המענה לקהל הלקוחות, למתג את התכתובות האלו, לשמור על פרטיות הלקוחות, לחלץ תובנות עסקיות משמעותיות באמצעות ניתוח המידע שמוכל בהתכתבויות האלו ולשפר את הפרודוקטיביות של העסק.

כמו כן, מאפשר השימוש בתשתית ה – API של וואטסאפ להימנע מטעויות מביכות מול לקוחות, לוודא כי כלל הקצוות הפתוחים מול הלקוחות הללו מטופלים באופן שוטף, ולייצר דשבורד ניהולי שבו ניתן לנתח מידע בצורה מקצועית ומבוססת נתונים איכותיים.

אין ספק, שחברת וואטסאפ הפכה את עצמה לרלוונטית עבור שורה גדולה של עסקים, בכל הקשור לניהול הקשר מול הלקוח, ולשיפור מתמיד שלו. 

דילוג לתוכן