תהליך מאד קל וגם מאד חשוב לדעתי האישית כי הגיליון הזמנות שנוצר לכם יכול להוות בסיס לאוטומציות רבות בהמשך.
אז איך עושים את זה?
הכי קל בעולם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה:
1. להכין גיליון גוגל שיטס
לייצר קובץ גוגל שיטס שאליו יימשכו כל ההזמנות מהאתר.
להגדיר את השמות של העמודות השונות בשורה הראשונה בכדי שתוכלו לדעת לאן לשייך כל נתון שמגיע מהחנות בגיליון.
והנה גיליון כזה מוכן – לחצו כאן – רק תעתיקו אותו ותוכלו להשתמש בו לשלבים הבאים.
2. להכין את הנתונים לחיבור לחנות WooCommerce
כנסו לחנות ווקומרס שלכם ובתפריט, תחת ווקומרס/הגדרות תבחרו מתקדם ואז ב REST API ותלחצו על הכפתור הוספת מפתח:
תנו לו שם (במקרה הזה ממליץ על INTEGROMAT) בכדי שתוכלו בעתיד לדעת למה הוא שייך, בחרו את המשתמש הרלוונטי ובהרשאות תעדכנו לקריאה/כתיבה.
אחרי שתלחצו על יצירת מפתח API יופיעו המפתח צרכן (CONSUMER KEY) והסיסמה הסודית של הצרכן (CONSUMER SECRET). תעתיקו אותם ותשמרו בצד לשלב הבא.
3. לייצר את התהליך באינטגרומט
כנסו לחשבון אינטגרומט שלכם ובמידה ואין לכם, לחצו כאן בכדי לפתוח אחד חדש.
תתחילו תהליך חדש ובחרו ב WooCommerce / Watch Orders כטריגר:
בשביל לחבר את החנות שלכם, תלחצו על ADD מימין ל CONNECTION וייפתח לכם החלון של CREATE A CONNECTION. כאן תצטרכו לתת לו שם שיעזור לכם לדעת לאיזו חנות אתם מתחברים ולהעתיק את ה Consumer Key ו – Consumer Secret ששמרתם משלב 2. לסיום תוסיפו את ה URL של החנות שלכם והחיבור שלכם מוכן לעבודה.
יש לכם פה אפשרות לפלטר כבר בטריגר עצמו לפי סטטוס הזמנה:
לרוב, הזמנות חדשות בווקומרס מקבלות את הסטטוס Processing. אפשר כמובן גם לבצע את הפילטר בשלב מאוחר יותר במידת הצורך.
4. העברת נתוני ההזמנות לגיליון גוגל שיטס
עכשיו כל מה שנשאר לכם לעשות הוא להוסיף מודול של גוגל שיטס (Google Sheets), לבחור את הגיליון שהעתקתם מהגיליון שהכנתי לכם מראש ופשוט לשייך את הנתוני עסקה בהתאם לעמודות שלהם:
וזהו.
תפעילו את התהליך ומעכשיו כל ההזמנות בחנות שלכם יועברו מיידית לגיליון גוגל שיטס.
מה זה נותן?
שאלה מצוינת. קודם כל זה מגבה לכם את כל ההזמנות מהאתר.
זה גם יותר מהיר לחפש הזמנות בגיליון הזה מאשר בממשק הניהול של ווקומרס.
והכי חשוב, הגיליון הזה יכול לשמש כבסיס להמון המון אוטומציות נוספות שאפשר להפעיל ועליהן ארחיב בהמשך ;)