אוטומציה – עדכון הזמנות WOOCOMMERCE בגיליון גוגל שיטס ויצירת איש קשר חדש

תוכן עניינים

יש הרבה מאד אוטומציות שאפשר להלביש היום על אתרי מכירות אבל היום אני אתמקד ב 2 אוטומציות שמהניסיון שלי הן חובה להטמיע בכל אתר מכירות ובשביל לעשות לכם את זה קל, הכנתי לכם גם את הגיליון גוגל שיטס עם העמודות וגם את הסנריו באינטגרומט / מייק בשביל שתוכלו להטמיע את זה בקלות ובמהירות.

עדכון גיליון גוגל שיטס לאחר כל הזמנה ב WOOCOMMERCE

איך שלא תהפכו את זה, הממשק ניהול הזמנות של ווקומרס הוא לא משהו וזה בלשון המעטה. זאת אחת הסיבות להעביר את כל ההזמנות לגיליון גוגל שיטס כאשר הסיבה השנייה היא שהגיליון הזה יכול להוות בסיס להרבה מאד אוטומציות שניתן להטמיע בהמשך.

לחצו כאן לגיליון הזמנות

ותבחרו ביצירת עותק בכדי שתוכלו לשמור אותו בחשבון דרייב שלכם:

אוטומציה - עדכון הזמנות WOOCOMMERCE בגיליון גוגל שיטס ויצירת איש קשר חדש 1

הסבר על העמודות

כפי שתוכלו לראות, 3 העמודות הראשונות (מספר מעקב, סטטוס משלוח, עוד משהו פה) נועדו להכנסת נתונים בשלב מתקדם יותר.

במקרה של אחד האתרים שלי, לאחר שההזמנה מטופלת ונשלחת ללקוח המספר מעקב, הקישור למעקב והחברת משלוחים מתעדכנים בעמודות האלה. זה מאפשר לשלוף את הנתונים האלה בקלות כאשר לקוח פונה ושואל מה הסטטוס משלוח שלו ולהציג את זה במהירות ובאוטומציה מלאה ובכך לחסוך המון פניות מהסוג הזה שחוזרות על עצמן.

שאר העמודות די ברור והן יכילו את כל הנתוני הזמנה כאשר בסוף יש לכם עמודות נוספות שלא משוייכות ואתם יכולים להכניס לשם איזה נתונים שתרצו אם תרצו.

אתם יכולים לשנות את סדר העמודות או לבטל חלק מהן רק קחו בחשבון שתצטרכו לעדכן את השיוך של הנתונים בתהליך באינטגרומט / מייק.

הסבר על התהליך באינטגרומט / ממיק

אוטומציה - עדכון הזמנות WOOCOMMERCE בגיליון גוגל שיטס ויצירת איש קשר חדש 2

כל ההזמנות נכנסות לכתובת וובהוק – במקרה הזה אתם יכולים לבחור אם להשתמש בטריגר של וובהוק או בטריגר של WOOCOMMERCE – WATCH ORDERS.

ההבדל העיקרי הוא שעם וובהוק אתם מקבלים את המידע ברגע שבו נכנסת ההזמנה ובטריגר של WOOCOMMMERCE – WATCH ORDERS אין אפשרות שהוא יופעל מיידית אלא לפי תזמון שתקבעו לו.

בשלב הבא זה מייצר שורה בגיליון גוגל שיטס עם פרטי ההזמנה ללא הפרטים על המוצרים עצמם (עמודות J עד N בגיליון).

לאחר מכן המוצרים בהזמנה מתעדכנים בעמודות J עד N כאשר כל מוצר נכנס בשורה נפרדת.

וככה זה נראה בפועל בגיליון:

אוטומציה - עדכון הזמנות WOOCOMMERCE בגיליון גוגל שיטס ויצירת איש קשר חדש 3

יצירת איש קשר חדש לאחר כל הזמנה ב WOOCOMMERCE

החלק השני של התהליך אחראי על יצירת איש קשר בחשבון גוגל.

למה זה חשוב לייצר איש קשר אחרי כל הזמנה באתר? כי זה יאפשר לכם לתת שירות לקוחות ברמה אחרת ויחסוך לכם זמן.

כאשר לקוח יפנה אליכם אתם תוכלו כבר לראות את השם המלא שלו ואת המספר הזמנה כך שתוכלו להתעדכן בכל הפרטים עוד לפני שתענו לו או תוך כדי השיחה. אם אתם מנהלים את השירות לקוחות שלכם בוואטסאפ (ואם לא, אז לא נראה לכם שהגיע הזמן?) תוכלו לראות את השם של הלקוח והמספר הזמנה ולהתעדכן בכל הפרטים מבלי הצורך לשאול אותו לגבי הפרטים האלה.

אוטומציה מאד פשוטה אבל ההשפעה שלה עצומה הן ברמת השירות שתתנו ללקוחות וגם ברמת החסכון בזמן ובשאלות כי הנתונים יהיו לפניכם מראש בכל פניה של לקוח.

אוטומציה - עדכון הזמנות WOOCOMMERCE בגיליון גוגל שיטס ויצירת איש קשר חדש 4

הסבר על התהליך יצירת איש קשר

במידה ואתם משתמשים בוובהוק, תוסיפו פילטר שרק הזמנות בסטטוס בטיפול (processing) ימשיכו לשלב של יצירת איש קשר. זה ימנע מצב שיהיו לכם אנשי קשר עם מספר הזמנות ללקוחות שלא סיימו את התשלום להזמנה (הזמנות בסטטוס pending).

  1. מבצעים חיפוש לפי מספר נייד.
  2. במידה ולא קיים איש קשר, אז מייצרים חדש.
  3. במידה ואיש קשר קיים, אז מעדכנים את השם משפחה שלו ומוסיפים את המספר הזמנה.

איך להטמיע את זה באתר מכירות שלכם

בקלות.

תתחברו לחשבון אינטגרומט / מייק (אם אין לכם, אז הגיע הזמן שתפתחו חשבון), תייצרו תהליך חדש בלחיצה על הכפתור Create a new scenario.

אוטומציה - עדכון הזמנות WOOCOMMERCE בגיליון גוגל שיטס ויצירת איש קשר חדש 5

תלחצו על ה 3 נקודות, תחברו IMPORT BLUEPRINT ותעלו את הקובץ שהורדתם ותלחצו על SAVE.

והתהליך אצלכם.

תעברו על השלבים ותעדכנו את מה שצריך (גיליון גוגל, חשבון גוגל לאנשי הקשר, חנות ווקומרס שלכם) וצאו לדרך.

גלילה למעלה