שיווק במייל (EMAIL MARKETING), ככה תעשו את זה נכון

תוכן עניינים

אחת השיטות היותר ותיקות ליצירת קשר עם אנשים מסתברת כאפקטיבית ביותר בעולם הסחר המקוון – כל עוד עושים אותה נכון.

העובדה שאפשר להפוך חלק מהתהליך לאוטומטי לחלוטין רק מחזקת את הפוטנציאל. 

אז מה זה שיווק במייל EMAIL MARKETING?

שיווק דרך האימייל היא שיטה בה משתמשים, כחלק מאסטרטגיית השיווק הכוללת, בשליחת מיילים על מנת להגיע אל לקוחות חדשים / חוזרים. שיווק דרך מייל יכול לשמש למספר מטרות, החל מהרשמה לאתר ועד לרכישה של מוצרים – הכל תלוי במטרות שהגדרתם.

בכתבה זו נתייחס לשיווק דרך המייל במיקוד על אתרי איקומרס. 

למרות שהוא נחשב לכלי ישן יחסית בעולם של צ’אטבוטים מתקדמים וכלים חכמים אחרים, שיווק במייל נשארה אחת הדרכים הכי יעילות להגעה אל לקוחות חדשים ולהגדלת המכירות – מחקרים שנעשו בנושא מראים ביצועי ROI (החזר השקעה) שיכולים להגיע עד ל-122% – בהחלט הישג נאה מאד. 

באתר HubSpot אף דווח ש-86% מהמשתמשים אמרו שהם רוצים לקבל מיילים שיווקיים מעסקים. 

למעשה, אין כמעט חברה גדולה הפועלת בתחום האיקומרס שלא מתפעלת מערך שיווק במייל כחלק מאסטרטגיית השיווק שלה. 

כמה מיילים מקמפיינים מחכים כרגע לכל אחד מאיתנו בתיבת ההודעות הנכנסות? בטוח שלא מעט. לפי פירמת הייעוץ מקינזי, שיווק באימייל הוא אפקטיבי פי 40 משיווק ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או טוויטר. 

תקראו את זה שוב… אפקטיבי פי 40!

אז מעבר לעובדה שאימייל מרקטינג (שיווק במייל) הוא האפיק עם אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר, הנה עוד

5 סיבות שהופכות שיווק במייל לכל כך אטרקטיבית

1. הגולשים נמצאים שם כל הזמן

אין יום אחד שעובר בלי שנבדוק את תיבת ההודעות הנכנסות שלנו, ואצל רובנו זה יקרה גם יותר מפעם אחת ביום. אנחנו נכנסים אליה בתדירות גבוהה, ושם גם רוצה להיות כל מי שרוצה למכור לנו משהו. 

2. זה ממש לא יקר

מערכות לשליחת דיוור עולות בדר”כ לא יותר מכמה עשרות בודדות של דולרים בחודש ומציעות לא מעט – שליחת מיילים, דפי נחיתה, קמפיין הודעות SMS, תהליכי אוטומציה ועוד. פוטנציאל ההכנסות הוא כמובן גבוה הרבה יותר מהעלות כך שכלכלית – מדובר בכלי משתלם ביותר. 

3. פנייה אישית, ממוקדת יותר

בשונה מקמפיינים בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות, כשמגיעים למישהו למייל הפרטי הפנייה מקבלת אופי אישי יותר. יתרה מכך – חלק מפלטפורמות המיילים הקיימות היום בשוק מציעות אפשרות לשליחה אוטומטית של מיילים ללקוחות על פי דפי מוצרים שהם התעניינו בהם באתר – כך שהגולש ממש מרגיש שאנחנו יודעים מה הוא חיפש. 

4. אוטומציה

מרבית פלטפורמות המיילים שקיימות היום מציעות מגוון אפשרויות לבניית תהליכי שיווק כמעט אוטומטיים שלא דורשים מכם יותר מידי התעסקות. כל כלי כזה הוא מבורך לשגרת העבודה שלנו. אם אפשר לגייס לקוחות חדשים / להחזיר לקוחות חוזרים בעזרת מיילים שנשלחים בצורה אוטומטית – למה לא? 

5. תוכן

שיווק במייל מאפשר לנו גם להעביר תוכן רלוונטי שמעשיר את הלקוחות שלנו – שלב חשוב במערכת היחסים שנרצה לבנות עם הלקוח – שתביא אותנו בסוף למכירה… על כך עוד נרחיב בהמשך. 

איך בוחרים מערכת מתאימה לשיווק במייל?

ישנן מספר מערכות דיוור ייעודיות לעולם האיקומרס. מערכות כמו remarkety, klaviyo ו-flashyapp (שזמינה בעברית) מתבססות על הדאטה שנאסף באתר ומכסות לחלוטין את כל עולם המרקטינג אוטומיישן – שיווק אוטומטי, עם יכולות כמו סגמנטציה (חלוקה לקבוצות) חכמה לרשימות התפוצה שלכם, שליחת דיוורים ו-SMS אוטומטיים לנוטשי עגלות קניות, המלצות על מוצרים “חמים”, קופונים דינמיים, ניתוחי מיילים חכמים, אינטגרציות עם רשתות חברתיות ועוד. 

אילו פעולות אפשר לבצע בצורה אוטומטית דרך מערכות כמו אלו שהבאנו כדוגמה כאן? 

  • מייל אוטומטי שישלח לנוטשי עגלה עם הצעות שיגרמו להם לחזור (הרחבנו על הנושא כאן
  • שליחה אוטומטית של סדרות מיילים 
  • הודעות SMS 
  • סגמנטציה של לקוחות לפי פעולות שהוגדרו מראש ועוד

וזה רק על קצה המזלג. ישנם עוד מגוון תהליכים אוטומטיים שנועדו להקל עליכם את תהליך העבודה, לשכלל ולדייק את התהליכים ובסופו של דבר – להביא גם לתוצאות יותר טובות. 

מה צריך לדעת לפני שמתחילים לבנות קמפיין שיווק במייל? 

קמפיין שיווק טוב במייל דורש תכנון מקדים

השלב הראשון הוא שיהיה לכם למי לשלוח 

אתם תצטרכו שתהיה לכם לפחות רשימת תפוצה אחת מאימיילים שאספתם, כדי שיהיה למי לשלוח. הרשימה הזו צריכה להיות מחולקת לקבוצות – לפי קהלי יעד – מה שנקרא בשפה המקצועית “אימייל סגמנט” (Email Segment). 

סגמנטציה של רשימת התפוצה שלכם הוכחה כמשפרת את אחוזי הפתיחה של המייל, מגדילה את כמות הקליקים במייל עצמו ומצמצמת את אלו הרוצים לצאת מרשימת התפוצה שלכם – לכן זה לא משהו שתרצו לוותר עליו. 

סגמנטציה תעזור לכם גם להבין איזה תוכן תרצו לשגר לאיזו קבוצה ולמה, מה שיקל על בניית התוכן במייל ויעזור לכם לדייק אותה בעבור קהל היעד. 

השלב השני הוא להבין למי אתם שולחים 

תוכן א’ לא מתאים לקהל ב’ ותוכן ב’ לא מתאים לקהל א’ – כנראה שאין טעם לשלוח מייל עם הצעות לשמלות קיץ לקהל גברי. כדי שקמפיין האימייל מרקטינג שלכם יצליח, כדאי שתתאימו את תוכן הדיוור לקהל היעד שיקבל אותו. 

בשלב השלישי – אתם תצטרכו להחליט מה אתם שולחים 

בשלב זה תצטרכו קודם כל להבין באיזה מצב נמצאת מערכת היחסים ביניכם לבין הלקוח.

מייל שמפנה ישירות לרכישת המוצר שיגיע ללקוחות חדשים שעדיין לא מכירים אתכם יפספס את המטרה שלו – ובדיוק אותו דבר גם ההפך – אם תשלחו ללקוחות “חמים” שכבר רוצים לרכוש עוד מיילים עם תוכן לא רלוונטי שמרחיקים אותם מהמטרה. 

אתם יכולים לחשוב על שיווק במייל כמו על היכרות עם חבר חדש – הייתם רוצים שמישהו שפגשתם ממש עכשיו יפציץ אתכם בהמון הודעות והצעות? כך גם בשיווק במייל.

אתם צריכים לבנות את מערכת היחסים שלכם בקצב מדוד, ובחוכמה ולפי השלבים המוגדרים. 

שיווק במייל (EMAIL MARKETING), ככה תעשו את זה נכון 1
www.digitalmarketer.com

צעד אחר צעד – מהפגישה הראשונה עד הגשמת המטרה 

איך בונים מערכת יחסים עם הלקוח? 

שלב מס’ 1 – היכרות

השלב הזה מתחלק לכמה תתי שלבים, הראשון מבניהם הוא הודעת ברוכים הבאים למצטרפים החדשים.

אבל זו כמובן לא סתם הודעה תמימה, וגם ממנה תוכלו להוציא משהו לטובתכם. נצלו את הודעת ההיכרות הראשונה כדי לחזק את המותג שלכם, להסביר ללקוח למה כדאי לקנות דווקא אצלכם ואפשר גם להוסיף איזה פינוק קטן. תמיד תזכרו – אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני. 

להוסיף תמונה של הכנסה ממיל כזה.

מייל היכרות יכול להיות גם אחלה הזדמנות לחזק את ערוצי השיווק הנוספים שאתם מתפעלים – אל תשכחו להוסיף קישורים לרשתות החברתיות. 

שימו לב! אתם ממש לא רוצים להפגיז את הלקוח החדש שרק הכיר אתכם במלא הצעות – לכן כדאי להימנע מזה בשלב הראשוני הזה. 

שלב מס’ 2 – ערך לא מכירתי 

השלב השני ביצירת מערכת היחסים ביניכם לבין הלקוח אמור להיות ניטרלי לחלוטין. לא הרבה חברות משכילות לפעול ככה, אבל יש לזה ערך גדול מאד. תחשבו על זה שניה – מתי בפעם האחרונה קיבלתם מסר מגוף עסקי שלא ניסה למכור לכם משהו? תוכן הוא המלך, ועוד יותר כשהוא מגיע כביכול בחינם אל לקוחות בלי “לדחוף” להם שום הצעה שיווקית. 

אם מיד אחרי ההיכרות המהלך הבא שלכם יהיה להציע משהו שהוא ערכי נטו ללקוחות שלכם, סביר להניח שהם ירצו להמשיך במערכת היחסים, שנמצאת בנקודה הזו בחיתוליה. 

זה יכול להיות טיפ, זה יכול להיות וידאו, זה יכול להיות סיפור מעניין – ועוד הרבה דברים. העיקר שהמסרים הראשונים אחרי ההיכרות עם הלקוחות שלכם לא יהיו מכירתיים. 

השלב השני יכול להיעשות בכמה פעימות. 

שלב מס’ 3 – מכירה 

אחרי שעשיתם היכרות ראשונית וחיממתם את הקהל שלכם עם תוכן רלוונטי, עכשיו מגיע רגע האמת – זמן המכירה. הצעת מכירה מושכת, מדויקת והכי חשוב – אטרקטיבית – כדי להניע את הגולשים לקנות דווקא עכשיו. בלי יותר מידי בלבולי מוח – פשוט הנעה ממוקדת לרכישה. 

אבל רגע, יש עוד משהו… 

יש עוד 2 הזדמנויות מכירה חמות מאוד שלא מעט חברות / עסקים לא משכילים לנצל 

לפי אתר digitalmarketer, מיילים הקשורים לעסקה (אישור רכישה, אישור שליחה ועוד) השיגו אחוזי פתיחה ממוצעים של יותר מ-70% (!) אל מול אחוזי פתיחה ממוצעים של כ-18% בלבד במיילים מכירתיים.

אתם מבינים מה זה אומר, כן?

יש כאן מכרה זהב שיכול להיות שאתם לא מנצלים. אלו עוד 2 הזדמנויות להגיע אל הלקוח שלכם עם הצעות שיווקיות ממוקדות, בדרך שהוא בכלל לא ציפה לקבל! 

שיווק במייל (EMAIL MARKETING), ככה תעשו את זה נכון 2
www.digitalmarketer.com

אילו הצעות מתאימות למיילים האלו? 

הצעות שמציגות למשל מוצרים נוספים הקשורים למוצר שהלקוח קנה (עשוי לעניין אותך עוד… לקוחות שרכשו את המוצר הזה התעניינו גם ב…) יכולות לעבוד מצוין. 

קמפיין נטישת עגלה – בעיה שיוצרת סיבה למכירה 

אנשים נוטשים עגלות מכל מיני סיבות (פירטנו עליהן בהרחבה במאמר כאן) ומה שבטוח – אתרים מפסידים בגלל זה לא מעט כסף. אי אפשר לפתור לחלוטין את התופעה, אבל מתוך הבעיה, נוצרת הזדמנות מכירה. 

דגשים חשובים לקמפיין נטישת עגלה: 

1. לא לתת ישר הנחה – במייל הראשון תתחילו עם תזכורת – לא מעט אנשים פשוט שוכחים שהם השאירו מוצרים בעגלת הקניות. 

2. חיזוק הסיבות בגינן עדיף לעשות את הרכישה דווקא אצלכם – את זה תעשו במייל השני. משלוח חינם, משלוח מהיום להיום, מוצרים משלימים, חבילת שירות וכו’ – יתרונות שיחזקו אתכם על פני אחרים ויגרמו ללקוח הנוטש להשלים עסקה. 

3.  סעיף 1 או 2 לא עשו את העבודה? עכשיו תציעו הנחה קטנה. קמפיין אימייל מרקטינג לנטישת עגלה לא יחזיר לכם את כל הלקוחות, אבל חלק גדול מהם? זה בהחלט אפשרי. 

שיווק במייל (EMAIL MARKETING), ככה תעשו את זה נכון 3
כך מנצלים את מייל אישור ההזמנה בוולמארט – מקור: digitalmarketer

כיצד צריך להיות בנוי מייל שיווקי מנצח?

כדי שקמפיין האימייל מרקטינג שלנו יצליח, אנחנו צריכים קודם כל להבין איך הוא בנוי ובשלב הבא – איך בונים אותו נכון: 

כל אימייל בנוי מ: 

שם השולח: מי שלח אלינו את המייל הזה בעצם? 

שם החברה שלכם זו אופציה מצוינת במיוחד אם מדובר במייל ללקוחות שכבר מכירים אתכם / לקוחות מהתחום שיזהו את שם החברה. כבר אז הם יכולים לגלות את העניין הראשון במייל שלכם. 

שורת נושא: המרכיב הכי חשוב במייל השיווקי שלכם 

מחקר שנערך על ידי מערכת הדיוור Litmus, גילה שעומדות לרשותכם בסך הכל 4 שניות כדי לתפוס את תשומת לב הנמען – מה שאומר שכותרת המייל צריכה להיות חדה וממוקדת במיוחד. מומלץ לגוון בשורת הנושא, ולהקפיד שלא לשלוח את אותה שורת נושא פעם אחרי פעם. 

צפו בגרף הבא שיצר Neil Patel שממחיש את הנושא בצורה טובה 

שיווק במייל (EMAIL MARKETING), ככה תעשו את זה נכון 4
neilpatel.com

מהגרף אפשר ללמוד שעם 62%, לשורת הנושא יש את ההשפעה הגדולה ביותר על תשומת הלב של הקורא, כאשר הקריאייטיב (תוכן) תופס רק 19% וה-Call to action, ההצעה בתכל’ס – תופסת רק 5% מתשומת הלב. מה זה אומר? שאם שורת הנושא שלכם טובה – אתם בדרך הבטוחה להשגת המטרה. 

קבלו 2 טיפים לשורת נושא של אלופים

1. נסו לשאול שאלה, לעורר צורך – זה בדרך כלל עובד. 

2. נסו לייצר דחיפות – למשל “24 שעות אחרונות להנחות המטורפות על בגדי ים לגברים” 

כותרת מקדימה (Pre-Header): באה לחזק 

הכותרת המקדימה היא מה שהנמענים שלכם יקראו בדרך כלל אחרי שורת הנושא (או, הכותרת הראשית) לכן ברור שאתם רוצים להשקיע גם בה ולהשתמש בה בחוכמה. ראו בכותרת המקדימה הזדמנות להרחיב על נושא המייל ולתת עוד קצת פרטים שאמורים לגרום לקורא לפתוח את המייל. 

תוכן הדיוור: משתנה לפי השלב בו אתם נמצאים במערכת היחסים עם הלקוח  

לפי השלבים שהזכרנו למעלה. 

נסו להימנע ממיילים עם טקסטים ארוכים שיסבכו את הקונים – קצר, חד וקולע – זה הסגנון שאתם מחפשים. 

הנעה לפעולה: המשימה (כמעט) הושלמה 

אם הקורא הגיע עד לכאן, כנראה שיש מעט מאד דברים שימנעו ממנו להשלים את התהליך. הימנעו מהפתעות של הרגע האחרון שעלולות לגרום לו לנטוש את המייל – כמו מחיר שקופץ פתאום או מוצר אחר לגמרי ממה שהמייל הכין אותו אליו. 

שאלות נפוצות על שיווק במייל

מתי הכי נכון לשלוח מיילים? 

מבחינת זמן אידיאלי לשליחה – כל מוצר וכל קהל יעד לגופו. אין כאן תשובה אחידה שמתאימה לכל העסקים / חברות, ורוב הסיכויים שגם למוצרים שונים בתוך חברה אחת יהיו זמנים שונים שהכי מתאימים לקמפיין מכירות במייל. המפתח להצלחה כאן הוא בדיקות חוזרות ונשנות ומעקב מתמיד אחרי הביצועים של המיילים השונים וניתוח שלהם – עד שתוכלו להבין מהן השעות האידיאליות לשליחה, ולאיזה מוצר. 

מנסים למכור מוצר להורים צעירים? אל תתזמנו את המייל לשליחה ב-7 בערב בזמן שהם עסוקים במקלחות וארוחת ערב לקטנים – שלחו אותו ב-9, כשהם יושבים בסלון, מזפזפים בטלפון, כשפתאום מגיעה אליהם הודעה עם מוצר שיכול להתאים להם – בדיוק ברגע שהם מהרהרים איך יוכלו לפנק את עצמם אחרי שבוע עבודה קשה ומלחיץ.  

כל הנתונים עומדים לרשותכם – אתם רק צריכים להתרגל לעקוב אחריהם, לנתח אותם, ולהסיק מהם את המסקנות הנכונות. 

איך אפשר להגדיל את רשימת התפוצה? 

רשימת תפוצה גדולה יותר אומרת בסופו של דבר הגעה ליותר לקוחות ויותר לקוחות משמע יותר הזדמנויות למכירה. לכן, הגדלה של הרשימה הזו זה בהחלט אינטרס שלכם ומשהו שאתם רוצים לעשות בצורה מתמדת. ישנן כל מיני דרכים לעשות את זה, אבל כמו במקרים רבים אחרים, הדרך הטובה ביותר עוברת דרך הכיס. פופ-אפ שקופץ בדפים השונים באתר ומציע הנחה קטנה – 5% לדוגמא לכל מי שירשם לאתר – היא רק דרך אחת מיני רבות. 

אבל לא רק רשימות תפוצה – פופ-אפים (הודעות קופצות) מהווים דרך מצוינת להגדלת מכירות באתרי איקומרס. אין הגבלה להצעות שאתם יכולים להציע – החל מפינוקים ללקוחות חדשים (לדוגמא הנחה ומשלוח חינם), הנחה מיוחדת לנרשמים לדיוור, פופ-אפ הצעה לגולשים שבילו זמן רב בעגלת הקניות ולא השלימו את הרכישה, ועוד. מערכות פופ-אפים כמו למשל poptin מציעות לכם מגוון יכולות. 

למה חשוב לעשות סגמנטציה? 

סגמנטציה (חלוקה לפי סגמנטים, קבוצות) חשובה כדי שנוכל לדעת איזה תוכן רלוונטי לשלוח, לאיזו קבוצה. כשאנחנו שולחים מייל רלוונטי, אנחנו מגדילים את הסיכויים שהקורא יפתח אותו וההפך – במידה שאנחנו שולחים מייל שהוא לא רלוונטי לקורא היעד שלו – ואז הוא הופך לספאם. 

שיווק במייל (EMAIL MARKETING), ככה תעשו את זה נכון 5
neilpatel.com

אם נסתכל בטבלה מאתר neilpatel שמופיעה למעלה נוכל להבין כמה חברות לא עושות סגמנטציה או לא עושות אותה טוב מספיק. הדבר האחרון שאתם רוצים זה להיות מסומנים כ”ספאמרים” ששולחים תוכן לא רלוונטי. אפשר להשקיע עד מחר בדיוורים וביצירת הצעות – אבל אם המייל שלכם מגיע לתיבת הספאם, משמע שהוא הלך פשוט לפח. 

סגמנטציה מאפשרת לכם להבין את קהל היעד שלכם יותר טוב, ולשלוח לו תכנים שיהיו יותר רלוונטים בעבורו. 

עד כאן הכתבה שלנו בנושא אימייל מרקטינג, אפילו שזה היה יחסית ארוך (ותודה אם הגעתם עד כאן) זה רק על קצה המזלג ויש עוד המון על מה לדבר. 

בעלי עסקים רבים פונים לנותני שירות חיצוניים כדי לנהל את פעילות השיווק באימייל, ואם גם אתם חושבים שלא יהיה לכם זמן להתעסק בזה ולעשות את זה כמו שצריך – יש גם לכם אפשרות לנצל את השירות הזה.

צריכים עזרה בנושא אימייל מרקטינג לאתרי איקומרס? 

צרו קשר לייעוץ כאן 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הזמן שלכם חשוב לכם? אנחנו נחסוך לכם לא מעט ממנו. בהתחייבות!

גלילה למעלה